reklama

Učiť malé detičky cudzí jazyk?

Chcela by som, aby sa aj naše deti od malička učili cudzí jazyk - je to jednoducho nevyhnutné pre ich život tak, ako dýchať vzduch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (57)

2x týždenne v materskom centre po 30 minút sa mi zdá málo, hoci je to lepšie, ako nič. Pociťujem neskutočnú diskrimináciu našich detí, keď navštevujú štátne materské školy, krásne, priestranné, vykurované a náš systém školstva im nevie zabezpečiť aspoň 20 minút denne cudzí jazyk. Pritom chceme vychovať plnohodnotného človeka, ktorý sa bude vedieť bez problémov pohybovať v rámci "EÚ" či už ako predavač, alebo inžinier. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale je pravda, že toľko podceňovaná skupina rómskeho obyvateľstva ovláda často tri jazyky - okrem svojho aj slovenský a maďarský. Mám jednoducho smolu, že som občianka slovenskej národnosti? Prečo nemám na výber školu s vyučovacím jazykom - anglickým aj na vidieku? Dokonca tak veľmi podporovanú zo všetkých možných fondov EÚ, ako majú naši spoluobčania?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa môjho názoru nie je dôležité, aby sa deti v škôlke cudzí jazyk naučili, stačí, že sa s ním zoznámia, pochopia, že ide o inú reč, žačnú vnímať prízvuk. To je základ. Možno keby ministerstvo školstva vydalo pár jednotných CD s pesničkami, básničkami, nejaké jednoduché rozprávočky, a bolo by to vo všetkých MŠ, tak aj ten štart v základnej škole by sa mohol odvíjať od predškolskej výchovy. Raz to začať musí, a keď začnú v treťom ročníku drilovaním slovíčok po stĺpcoch, tak kľudne môžu dostať odpor k jazyku. Videla som na vlastné oči a z vlastnej skúsenosti viem, že hravou formou je to zábava. Do materského centra chodieva s nami aj naša malá od 6 mesiacov, pretože sme ju nemali pri kom nechať. Teraz má 18 mesiacov, púšťala som chlapcom pesničku na CD, čo sa mali naučiť a naša malá z ničoho nič začala ukazovať rúčkami presne to, čo sa učili tam. Deti sú veľmi šikovné, treba ich podporovať a je mi ľúto, keď vidím tie krásne priestory v škôlke, priamo "pod nosom" - a nič sa nedeje, musíme cestovať hore dole 10 km, aby sme tam strávili 30 minút.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3 alebo 10 tisíc mesačne navyše z rozpočtu rodiny na dobrú súkromnú škôlku je pre väčšinu nás také neskutočné, ako kúpiť si let na Mesiac!!! A to nehovorím, že máte deti dve, alebo tri. Alebo si doma hodíme kocku, ktoré z mojich detí dostane "lepšie základy vzdelávania"? Bez letu na Mesiac sa dá prežiť, ale bez jazykov to nebude veľmi jednoduché, skoro nemožné. Môj názor.

Edita Majerčáková

Edita Majerčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rada, že mám najväčší poklad - svoju rodinu. Zoznam autorových rubrík:  Materské školySeminárkaSpoločenské dianieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu